Legtöbbször azzal keresnek meg az ügyfelek, hogy szeretnének egy tréninget, mert ráfér a csapatra a lazítás, mert be szeretnének vezetni egy új rendszert, mert… és okok sora következik, melyek közül csak pár olyan van, ami tényleg tréninget indokol.
A tréning akkor lehet hasznos, ha csapatot szeretnénk építeni, valamilyen készséget (kommunikációs, vezetői, konfliktuskezelési stb.) megerősíteni, vagy valamilyen új információt átadni, módszert (pl. értékesítési) megtanítani. Az együttgondolkodás terepe is lehet a tréning, amikor egy-egy kérdés kapcsán be szeretnénk vonni a munkatársakat a folyamatba. Ilyen lehet a motivációs rendszer felépítése, közös érték- és munkaszemlélet kialakítása, de akár a belső kommunikációs rendszer kialakítása is.
Mikor NEM a tréning a megoldás?
- ha egy vezetőt szeretnénk megerősíteni a kompetenciáiban – coaching a megoldás;
- ha egy kérdésben képet akarunk kapni a munkatársak véleményéről (pl. mi motiválja őket) – felmérés, tanácsadás a megoldás;
- ha új munkatársat szeretnénk integrálni és nem tudjuk, hogyan fogjunk hozzá – tanácsadás a megoldás;
- ha két munkatárs vagy részleg, osztály közötti konfliktust akarunk kezelni – mediáció a megoldás;
- ha egy kötetlen napot tervezünk a munkatársakkal – rendezvény a megoldás;
- ha szeretnénk átvilágítani a folyamatokat – tanácsadás a megoldás;
- ha szeretnénk mérni a hatékonyságot, ha a veszteségeket akarjuk csökkenteni – tanácsadás a megoldás.